• Skip to primary navigation
  • Skip to content

Norsk Patentkontor

Norsk Patentkontor

  • Varemerke
    • Hvordan kan vi hjelpe deg?
    • Verdien av et varemerke
    • Hva er et varemerke
    • Varemerkeregistrering
    • EU varemerkeregistrering
    • USA varemerkeregistrering
    • Worldwide varemerkeregistrering
    • Varemerkeovervåking
    • Overdra varemerke
    • Varemerkefornyelse
    • Utløpt varemerke
    • Lisensiere varemerke
    • Varemerkeforvaltning
    • Varemerketvister
  • Kontakt oss
  • Om oss

Verdien av et varemerke

Et varemerke er et merke eller symbol som skiller dine varer og tjenester fra de av dine konkurrenter. Av denne grunn er ditt varemerke (eller din «merkevare» på folkemunne) kanskje din bedrifts mest verdifulle aktiva.

Din kundebase er bygget rundt din merkevare, din markedsføring øker direkte verdien av ditt varemerke. For de fleste firma vil tap av varemerke (inkludert firmanavn) i praksis være katastrofalt.

Et registrert varemerke gir blant annet følgende fordeler:

  • Eneretten til firmanavnet og logoen
  • Varemerke som kun trenger å fornyes hvert tiende år
  • Eiendomsretten til navnet som brukes som domenenavn
  • Krav på erstatning om noen krenker varemerket
  • Høyere salgsverdi ved salg av bedriften

FYLL INN SKJEMA: MOTTA UFORPLIKTENDE INFORMASJON OM VAREMERKEREGISTRERING

Tilbud varemerkeregistrering

Copyright © 2021 · No Sidebar Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in

Dette nettstedet benytter informasjonskapsler (cookies): Finn ut mer.